onsdag, maj 10, 2006

Stalin, Lenin och massa blåsor

Har varit en rätt annorlunda dag idag. Först och främst vara Anna inte i skolan, hennes mun blev misshandlad. Vi saknar henne och vi hoppas att smärtan snart försvinner. Sen hade vi matte väldigt mkt. På natur/matten satt jag och Emelie och spelade hänga gubbe. När Stefan kom på oss brydde han sig inte. Det är bra.

Efter skolan gick jag och Emelie till mariedalskolan och gungade (innan avnjöt vi en torpa-köpt glass). Vi träffade på Emelie Enokssons syster och en tyken liten tjej som kallade mig Stalin.
"Stalin - titta när jag hoppar"

Tio minuter innan hade Emelie presenterat sig som Lenin vilket gjorde mig rätt glad. Ungen hävdade att det inte gick att heta Lenin, att Birger Sjöberggymnasiet inte finns och att min Mein Teiltröja är ful. Ungen förtjänar stryk. (Detta är inte EEs syster utan en annan.) Flickan är rätt kraftig. Flickan klagar:
"Jag hatar min syster för att hon är tjock! Min mamma är också tjock. Och pappa också. JAG HATAR DEM" Det var precis så att hon fick plats i gungan. Sen var hon väldigt hotfull och Emelie fick vakta sina mönster.

Imorgon har jag en två timmar lång håltimma och sen slutar jag ungefär klockan tolv. På fredag har jag prov i tyska och sen samhäll/historia resten av dagen.

Jag vill till Liseberg - snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hälsningar Stalin! Jag vill också till Liseberg. Jag ska bara leka diktator lite först. MVH Lenin i badkaret.