onsdag, september 24, 2008

Framme

Precis vad jag är. Sitter i en soffa på övervåningen och drömmer om en dusch. (Dock finns det inget varmvatten kvar, får vänta tills imorgon). Resan gick helt okej, Stockholmska är fult och österrikiska dialekter är nästan värre.

Det bor några studenter här, samlade från hela världen. Tror de sa att det kommer hit en från Norge snart :) Jeg snakker ikke norsk. Det finns en regel att man inte får prata något annat språk än tyska, så jag kommer förhoppningsvis lära och förbättra mig ganska snabbt :) Känns nästan redan som om jag blivit lite bättre på att förstå faktiskt. Dock är det ganska mkt som jag inte fattar...alla andra babblar på och jag ler artigt och nickar xD

I helgen är det dags för Oktoberfest, vilket förhoppningsvis blir skoj :) Herrn i huset (vars namn jag inte minns, jag måste snoka reda på det somehow) 'varnade' mig ;) Ölen är starka och stora och det är tydligen lätt att dricka för mycket. Sista spårvagnen hem ifrån München går 23:45 så då får jag se till att masa mig hem..om jag inte vill betala 80€ eller gå, såklart.

Här planeras det en utflykt till nått whiskeyställe nästa helg. Jag skippar det och åker och leker med Josh istället ;) Whiskey har aldrig varit min grej.. :P

Sara börjar bli trött och ska snart gå och lägga sig..och klockan är bara 21! Men jag måste gå upp tidigt imorgon (frukost klockan 7 och innan dess måste jag hinna duscha) Kvart i åtta beger vi oss till skolan där jag har någon introduktionsgrej.

Inga kommentarer: